Bridea Medical: de vrouw gehoord

Veel vrouwen zien op tegen een uitstrijkje. Zowel mentaal als fysiek voelen ze weerzin tegen de behandeling; het speculum klinkt naar en is vaak koud, het inbrengen is pijnlijk en hele situatie voelt ongemakkelijk. Afkeer en angst leiden ertoe dat veel vrouwen een inwendig onderzoek op de lange baan schuiven en soms helemaal vergeten. Met alle gezondheidsrisico’s van dien.

Bridea Medical heeft daarom een nieuw speculum ontwikkeld: de Orchid Spec. Dit speculum is volledig recyclebaar, is gemaakt van duurzame grondstoffen en het hele proces van productie, verpakking, transport, afvoer en recycling gebeurt zonder schadelijke emissies. Bovendien is de Orchid Spec vriendelijker in gebruik, zowel voor de patiënt als voor de arts. De drempel voor het laten maken van een uitstrijkje blijkt dankzij dit product aanzienlijk lager.
Veel ziekenhuizen en artsenpraktijken in Nederland en in toenemende mate in Duitsland, zijn al overgestapt op dit duurzame alternatief. Vanaf 2022 wordt de Orchid Spec ook in de Verenigde Staten geïntroduceerd.

Bourne ontwikkelde in samenwerking met Living Your Brand een merkstructuur en strategie en heeft de positionering van het merk Orchid Spec en het bedrijf Bridea Medical in kaart gebracht. Het resultaat is vertaald naar profilering en communicatie, ook voor de Amerikaanse markt.