Bridea Medical: de vrouw gehoord

Veel vrouwen zien op tegen een uitstrijkje. Zowel mentaal als fysiek voelen ze weerzin tegen de behandeling; het speculum klinkt naar en voelt koud, het inbrengen is pijnlijk en hele situatie voelt ongemakkelijk. Afkeer en angst leiden ertoe dat veel vrouwen een inwendig onderzoek op de lange baan schuiven en soms helemaal ‘vergeten’. Met alle gezondheidsrisico’s van dien.

Bridea Medical heeft daarom een nieuw speculum ontwikkeld: de Orchid Spec. Het is vriendelijker in gebruik, zowel voor de patiënt als de arts. De drempel om  een uitstrijkje te laten maken blijkt dankzij dit product aanzienlijk lager. Bovendien is dit speculum volledig recyclebaar, het is gemaakt van duurzame grondstoffen en het hele proces van productie, verpakking, transport, afvoer en recycling gebeurt zonder schadelijke emissies. Veel ziekenhuizen en artsenpraktijken in Nederland en in toenemende mate in Duitsland, zijn al overgestapt op dit duurzame alternatief. In 2022 is de Orchid Spec ook in de Verenigde Staten geïntroduceerd.

Bourne ontwikkelde in samenwerking met Maarten de Coninck een merkstructuur en strategie en heeft de positionering van het merk Orchid Spec en het bedrijf Bridea Medical in kaart gebracht. Het resultaat is vertaald naar profilering en communicatie, ook voor de Amerikaanse markt.