Universiteit van Amsterdam: We Are U
‘Noem ons ambitieus – want dat zijn we. Gedreven ook, en doordrongen van het feit dat academisch onderwijs jonge mensen dient voor te bereiden op een ongewis avontuur, op een onbekende toekomst in een snel veranderende wereld. Afstuderen aan de UvA betekent klaar zijn voor een leven waarin bestaande kennis voorlopig is en nieuwe kennis moet worden ontwikkeld. Het betekent klaar zijn voor een positie in de voorhoede.’
Deze woorden komen uit de corporate story die we schreven voor de Universiteit van Amsterdam – een eigen en authentiek verhaal, passend bij het karakter van de universiteit en diens ambities als intellectueel knooppunt van de stad.
Vervolgens ontwikkelden we op basis van dit verhaal samen met een reclamebureau de campagne ‘We are U’. Deze campagne gaat over de uit de story voortkomende UvA-mentaliteit. UvA-mensen zijn kritische denkers, die het lef hebben om confrontaties aan te gaan en discussies op gang te brengen. We bouwen een mobiele We are U-videobooth, die neerstrijkt op verschillende locaties van de universiteit en waarin studenten en medewerkers worden uitgedaagd hun stellingen en vragen op een iPad vast te leggen. Via social media publiceren we deze filmpjes en nodigen we een ieder uit erop te reageren en ze te delen.